23.9.16

Rochehaut, czyli najpiękniejsze miejsce w Belgii



Belgia Ardeny Rochehaut


Byłam przekonana, że ten wpis już od dawna jest na moim blogu. Jak mogłam to przeoczyć? A jednak, moje roztargnienie robi swoje...

Nadrabiam więc szybko braki. Do Rochehaut pojechałam po raz pierwszy rok temu, zobaczyłam i pokochałam. To jedno z takich "moich" miejsc, magicznych. W Beneluksie jest chyba tylko jeszcze jedno, czyli Hautes Fagnes. Rochehaut to wioska, no, może małe miasteczko na południu Belgii, kilka kilometrów od granicy z Francją i po sąsiedzku z Bouillon. Położone jest nad doliną rzeki Semois i słowa "nad" używam celowo, bo Rochehaut jest rzeczywiście zawieszone powyżej meandrującej rzeki i wioski Frahan. Okoliczne wzgórza (słowo "góra" to być może byłoby nadużycie) pokryte są niemal dżunglą, a gałęzie jeżyn opadają niczym liany, gdyż w dolinie rzeki panuje mikroklimat dość nietypowy dla tej części Europy: zacisznie i mało wiatru, dość ciepło, z dodatkiem sporej wilgotności (o to akurat nie jest trudno w Beneluksie). Szlaków do wędrówek nie brakuje, sporo osób przyjeżdża też na spływ kajakami.


Belgia Ardeny Rochehaut

Belgia Ardeny Rochehaut


Belgia Ardeny szlaki

Belgia Ardeny szlak

Belgia Ardeny szlak

Belgia Ardeny szlak

Belgia Ardeny szlak

Belgia Ardeny

Belgia Ardeny

Belgia Ardeny motyl

Belgia Ardeny

Belgia Ardeny rzeka Semois

Belgia Ardeny rzeka Semois


Samo Rochehaut w ostatnich latach zostało niemal zmonopolizowane przez rodzinny biznes: hotel, kwatery, mini zoo, restauracje są w rękach jednego przedsiębiorstwa. Z jednej strony to dobrze, że infrastruktura, mimo niewielkich rozmiarów miasteczka jest dobra, z drugiej jednak strony powoli tworzy się coś na kształt lunaparku, czego fanką nie jestem. Na szczęście my znaleźliśmy wspaniały chambre d'hôtes poza kręgiem wpływów lokalnego monopolisty, a do którego chce się wracać i wracać. 



5 komentarzy:

  1. Bardzo żałuje ze w Belgii jak na razie miałam okazje zobaczyc tylko Bruksele. No cóż, wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przez wiele lat znałam tylko Brukselę i Brugię. Dopiero po przeprowadzce do Holandii odkryłam Ardeny w Belgii :)

      Usuń
  2. Rzeczywiście piękne miejsce...

    OdpowiedzUsuń
  3. Eva-Marguerite14 grudnia 2018 14:59

    Wygląda pięknie. A jak tam z bardziej turystycznymi szlakami? Powinno coś być, ale mapę Ardenów to chyba tylko Niemcy mają :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mapę turystyczną kupiłam w Bouillon. Nie wiem, czy można kupić/obejrzeć w internecie, ale w każdej większej miejscowości jest informacja turystyczna. Szlaków jest bardzo dużo w okolicy, a najczęściej uczęszczane są w Bouillon.

      Usuń

Copyright © 2016 Cały ten Beneluks... , Blogger