4.11.16

Trzy trekkingi z dziećmi w Kraju Basków

Zapowiadałam szumnie na blogu naszą kolejną rodzinną wycieczkę do Kraju Basków. Teraz mogę potwierdzić, byliśmy, widzieliśmy, po górach chodziliśmy, a teraz tęsknię w Holandii płaskiej jak stół. W dzisiejszym odcinku z serii "Jeśli nie Beneluks to..." opowiem o trekkingu z dziećmi.

Poniżej opiszę trzy trasy dla małych podróżników o różnym stopniu zaawansowania. Ale wybór tras w Kraju Basków jest nieskończenie duży, wystarczy jechać w losowo wybrane miejsce w Baskonii, a w okolicy szlak na pewno będzie :)

Artxanda
Pierwsza propozycja to krótka trasa w samym Bilbao. Słowo "trekking" to może nawet lekkie nadużycie, ale wszystko zależy ile mamy czasu i jak duże są małe nóżki. Na Artxandę można wyjść, można też wjechać kolejką linowo-terenową (z 1915 roku). Spacer nie jest długi, jest więc to dobra propozycja dla najmłodszych piechurów. Widoki na miasto piękne!

Bilbao Kraj Basków

Bilbao trekking z dziećmi

Kraj Basków Bilbao

Kraj Basków Bilbao Guggenheim

Kraj Basków Bilbao trekking

Nadmorskie klify
To nieco dłuższa trasa, ale pozwala chłonąć to, co w Kraju Basków najlepsze: ocean, góry, skały... My metrem przyjechaliśmy na stację Larrabasterra, a stamtąd doszliśmy do plaży i trasą na nabrzeżu szliśmy w kierunku Ría de Bilbao do stacji metra Bidezabel. Droga jest utwardzona, można więc bez obaw iść też z wózkiem lub na rowerach.

Kraj Basków trekking z dziećmi plaża

Kraj Basków trekking z dziećmi zwierzęta

Kraj Basków trekking z dziećmi zatoka klify

Kraj Basków trekking z dziećmi

Kraj Basków trekking z dziećmi skały

Kraj Basków trekking z dziećmi klify

Park krajobrazowy Urkiola
Wisienka na torcie i prawdziwy górski trekking. Nasze dzieci pierwszy raz chyba zdobywały tysięcznik w górskich warunkach: wiatr i spacer przez chmury :) Do sanktuarium Urkiola położonego na wysokości ponad 700 m npm dojechać można autobusem lub samochodem, dzięki dość łatwo jest zdobyć z dziećmi tysięcznik - Urkiolamendi (1011 m npm). Trasa jest bezpieczna dla małych podróżników, bez ekspozycji, a widoki piękne na Anboto (1331 m npm), czyli górę, z którą związanych jest dużo baskijskich legend. Jest kilka wariantów zejścia, my wybraliśmy szlak do Otxandio, który częściowo wiódł drogą zbudowaną przez... Rzymian. A na koniec kawa i gorąca czekolada dla wszystkich podróżników na placu... Nagusia.